Hier noch die schöne Drawbridge Sheriffstreet! http://dublin.iwai.ie/images/SpencerDock/slides/P1060981.html Hier sehen Sie das störende Starkstromkabel der ESB! http://dublin.iwai.ie/images/SpencerDock/slides/P1060982.html Hier sehen Sie die Drawbridge an der North Wall Quay Street dem Eingang zum Sea Lock vom Spencer Dock. http://dublin.iwai.ie/images/SpencerDock/slides/DSC_5343.html http://dublin.iwai.ie/images/SpencerDock/slides/DSC_5338.html Hier sehen Sie die aufwendige Baustelle des Sea Lock http://dublin.iwai.ie/images/SpencerDock/slides/DSC_5326.html Hier noch die Erweiterung des Spencer Dock http://dublin.iwai.ie/images/SpencerDock/slides/jan%2008%20006.html Hier ein Blick vom Sea Lock zur Mayor street Bridge und im Hintergrund die Sheriff Street Bridge! http://dublin.iwai.ie/images/SpencerDock/slides/P1040969.html Hier noch ein Blick in das Grand Canal Dock, also der Anschluss zum Grand Canal! http://dublin.iwai.ie/images/SpencerDock/slides/P1070064.html
Re: Royal Canal
Hier haben Sie noch eine Karte aus dieser Area, wenn Sie auf Satellit umschalten, dann können Sie alles genau beobachten. Das Starkstromkabel ist bei der Sheriffstreet Drawbridge südlich genau erkennbar. Die Aufnahmen stammen aus der Zeit der Bauphase!
Betrüblich ist der Unrat der im Canal schwimmt, obwohl sich die IWAI Mitglieder unter Derek Whelan und Michael Slevin ständig um Säuberung bemühen, diese aufopfernde freiwillige (Sau) Arbeit kann man ihnen ja nur danken!
So schaut die Liftbridge in abgesenkten Zustand aus! Die weisen Pylone sind zum Heben da!
Das was man bisher so in Foren gesehen hat, war da nur verwirrend, hier sehen Sie die richtige Anwendung der neuen ersetzten Liftbridge südlich der North Strand Road Bridge:
Hier erhalten Sie die allerneuesten Informationen. Der Experte für den Royal Canal, Derek Whelan, hat mir freundlicherweise die neuesten Nachrichten zukommen lassen, wie schon erwähnt, vermietet er auch sein Canal Boat (derekpw(at)indigo.ie)! Auch die Skizze habe ich nochmals berichtigt.
Zitat Beginn:
The Royal Canal situation is now clearer, as we get ready for a new boating season. On the western end all is now clear and boats may enter from the Shannon and travel to 1st Lock near Dublin with the same conditions ( clearance for height, draught) as the rest of the Irish waterway system) After 1st Lock there is an immediate problem of a railway lifting bridge at water level. WI (Waterways Irl) will agree to lift this bridge on certain days of the year (probably four, 2 in May -2 in Sept) After a further 800 meters you reach Spencer Bridge which has limited headroom ( 2.1 to 2.4 meters). WI are willing to lower the water level here to allow higher boats through. At this bridge also is a power cable in steel ducting 1.3 meters above water level. This duct will be raised to normal navigation height in the next 2 months. (It is hoped to have a new bridge here in 2 years time which will incorporate the cable).
Then you will enter the new Sea Lock to exit to the river Liffey. Outside this lock is another road bridge which does not lift. If the tide is full ( high) you must wait for 2/3 hours for the tide to lower so that your boat can now get under this bridge. You map is not correct here as it does not show the railway bridge at 1st lock but right beside the river.
Zitat Ende!
Re: Royal Canal
Rüdiger,
du hast dier hier viel Arbeit gemacht. RESPEKT!!
Re: Royal Canal
Im oberen Teil sehen Sie das Spencer Dock und im unteren Teil das Sea Lock des Royal Canal:
Hier erhalten Sie die allerneuesten Informationen. Der Experte für den Royal Canal, Derek Whelan, hat mir freundlicherweise die neuesten Nachrichten zukommen lassen, wie schon erwähnt, vermietet er auch sein Canal Boat (derekpw(at)indigo.ie)! Auch die Skizze habe ich nochmals berichtigt.
Zitat Beginn:
The Royal Canal situation is now clearer, as we get ready for a new boating season. On the western end all is now clear and boats may enter from the Shannon and travel to 1st Lock near Dublin with the same conditions ( clearance for height, draught) as the rest of the Irish waterway system) After 1st Lock there is an immediate problem of a railway lifting bridge at water level. WI (Waterways Irl) will agree to lift this bridge on certain days of the year (probably four, 2 in May -2 in Sept) After a further 800 meters you reach Spencer Bridge which has limited headroom ( 2.1 to 2.4 meters). WI are willing to lower the water level here to allow higher boats through. At this bridge also is a power cable in steel ducting 1.3 meters above water level. This duct will be raised to normal navigation height in the next 2 months. (It is hoped to have a new bridge here in 2 years time which will incorporate the cable).
Then you will enter the new Sea Lock to exit to the river Liffey. Outside this lock is another road bridge which does not lift. If the tide is full ( high) you must wait for 2/3 hours for the tide to lower so that your boat can now get under this bridge. You map is not correct here as it does not show the railway bridge at 1st lock but right beside the river.
Zitat Ende!
Die hier als Railway Lifting Bridge bezeichnete hydraulische Hebebrücke heißt "Newcomen Bride" und die Öffnungszeiten wurden mit MN 29 geregelt.